A TOP 5 hiba, amit te is elkövetsz az ebédcsomagolásban

Azt mondták, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, de valójában úgy gondolom, hogy az ebéd legalább annyira fontos. Ez az üzemanyag, amely segít végig csinálni a délutánt, segít a legjobban teljesíteni a munkahelyén, és továbbra is koncentrált és éber maradhatsz.

Ezt az étkezést sokan nem kezelik kellő komolysággal, gyakran beárnyékolja a dolgos hétköznapok sok feladata és az a túlzott kényelem, hogy nem történik semmi, ha néha teljesen kihagyja. Egy tápláló ebéd elfogyasztása helyett, egy édesség vagy gyorsétteremből rendelt kaja elfogyasztása elsőre jó ötletnek tűnhet egy pörgős napon. De a rossz ebédválasztásnak rosszabb hatása lehet, mint gondolnád. Ha például túl keveset vagy nem elég táplálót eszel ebédre, előfordulhat, hogy sóvárogsz és szüntelenül falatozgatsz vacsoráig. Másrészről, ha egy hatalmas adag gyorskaja mellett döntesz, akkor túl sokat eszel ebédnél, ilyenkor fáradtnak, lassúnak érezheted magad, és egy jó szundításon kívül másra sem tudsz gondolni. Nos én nem vagyok a főnököd, de abban biztos vagyok, hogy a “ma nem ettem jó ebédet” nem a legjobb mentség arra, hogy az energiaszinted és a munkakedved miért nem éri el az tőled elvárható szintet.

Dehát mi minősül egy „jó ebédnek”? Nos, valószínűleg Te is olyan ételeket szeretnél választani, amelyek táplálóak és tartalmasak is. Nem akarod a teljes fizetésedet kétes minőségű gyorséttermekre, vagy unalmas salátákra költeni, de az is lehet, hogy nincs sok ötleted arra, hogy mit csomagolj otthonról.

Ha szeretnéd igazán jól hasznosítani a tanultakat, akkor javaslom, írj egy listát a cikk olvasása után azokról a hibákról, amiket te is elkövetsz, és írd is mellé, hogy mit teszel annak érdekében, hogy ezen változtass.

Mielőtt az emberek elkezdik maguk csomagolni az ebédjüket, a most következő gyakori hibákat szinte kivétel nélkül elkövetik:

#1 – Minden nap megveszed készen

Először is, az általad csomagolt ételek szinte biztosan táplálóbbak és olcsóbbak lesznek, mint ha ebédelni mennél. Még akkor is, ha úgy érzed, hogy jó áron vásárolsz, ez a többletköltség bizony összeadódhat. Takaríts meg magadnak egy kis készpénzt, és csomagolj magadnak ebédet, ráadásul a legtöbb esetben finomabb és egészségesebb is lesz otthonról hozott étel. Természetesen néha egyszerűen nincs időd csomagolni, és végül kénytelen vagy vásárolni. Ez elkerülhetetlen. Ezekre a napokra állíts össze egy listát azokról a helyekről, ahol van lehetőség egészségesen étkezni, ez nagy segítséget add a nap átvészelésében.

#2 – Nem tervezel előre

A bevásárlás során győződj meg arról, hogy megvetted a jövő heti ebédekhez szükséges alapanyagokat is. Eleinte ehhez szükség lehet egy heti menüterv elkészítésére. Írj fel néhány ötletet a csomagolandó dolgokról, és győződj meg arról, hogy ezek felkerülnek-e a bevásárlólistádra. Esetleg még kipróbálhatod, hogy pár ebédet már vasárnap előkészítesz, így értékes időt takaríthatsz meg, sőt kapkodás helyett, magabiztosan indul majd az egész heti ebédcsomagolás!

#3 – Túl bonyolulttá teszed

Sok embert elriasztja a gondolat is attól, hogy ízletes ebédet főzzenek maguknak, mert azt hiszik, hogy bonyolult recepteket és menütervet kell kidolgozniuk, vagy biztos valami nehezen beszerezhető alapanyagokat kell majd vásárolniuk. Szeretnélek megnyugtatni ezzel kapcsolatban, hiszen néhány jól variálható receptötlet és egy jó stratégia elég ahhoz, hogy szuper ebédekben legyen részed.

#4 – Nem pakolsz magadnak elég ételt

Ha megpróbálsz kevesebbet enni, mint amennyit szeretnél, az nem segít a fogyásban – csak éhes maradsz, folyamatosan az ételre gondolsz, és nagyobb valószínűséggel eszel később nagyobb mennyiséget. Ha csökkenteni próbálsz az adagokon, akkor azt tanácsolom, koncentrálj inkább a tested természetes jelzéseire való ráhangolódásra és az olyan ételek csomagolására, amelyek egészségesek és táplálnak, mintsem olyan üres kalóriákat tömsz magadba, amelyek károsak.

#5 – Addig vársz, amíg kopog a szemed az éhségtől

Ha reggel 8 órakor reggelizel – vagy elköveted azt a hibát, hogy teljesen kihagyod a reggelit – akkor valószínűleg rendesen megéhezel a délutáni ebédszünet előtt. 13 órára. már kopog a szemed az éhségtől. Ekkora már a vércukorszinted totál lecsökkent, és az anyagcseréd lelassulhat, amint elkezded az étkezést, a szervezeted sokkal többet akar enni és raktározni, mint amennyit szükséges volna, hiszen nem akar úgy járni, mint korábban. A megoldás, hogy soha ne hagyd ki a reggelit, és iktass be kisétkezéseket tízórai és uzsonna formájában, így stabilan tarthatod vércukorszinted és az anyagcseréd is felgyorsul.

Összegezve

Már látod, mi az az 5 hiba az ebédcsomagolásban, ami visszatarthat téged attól, hogy minden nap olyan finom és egészséges ebédekben legyen részed, amiktől jól érzed magad.

Ha azon kaptad magad, hogy valamelyik hibát (vagy akár többet) te is elköveted, akkor szánj egy kis időt arra, hogy ezen változtass.

A most megjelenő új könyvemben ezekre a hibákra kézzelfogható, gyakorlati módszereket kapsz arra, hogy kiküszöböld őket. Már alig várom, hogy megoszthassam veled.

Miért bízz bennem?

Finom és egészséges receptek, amiktől jól érzed magad!
Segítek a megvalósításban!

Azért hoztam létre foodlover.hu-t, hogy az itt bemutatott receptek által hozzásegítselek téged is ahhoz, hogy egészséged szolgálatában étkezési szokásaid megváltoztathatsd, táplálkozásod javíthasd, mindezt úgy, hogy ezt Te inkább egy izgalmas gasztronóniai utazásnak élhetsd meg, finomabbnál-finomabb receptekkel az egészségtudatosság jegyében.

Landszman Bence

foodlover.hu

Miért bízz bennem?

Finom és egészséges receptek, amiktől jól érzed magad!
Segítek a megvalósításban!

Azért hoztam létre foodlover.hu-t, hogy az itt bemutatott receptek által hozzásegítselek téged is ahhoz, hogy egészséged szolgálatában étkezési szokásaid megváltoztathatsd, táplálkozásod javíthasd, mindezt úgy, hogy ezt Te inkább egy izgalmas gasztronóniai utazásnak élhetsd meg, finomabbnál-finomabb receptekkel az egészségtudatosság jegyében.

Landszman Bence

foodlover.hu

Mindennapi zöldsaláta

A TOP 5 hiba, amit te is elkövetsz az ebédcsomagolásban

Azt mondták, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, de valójában úgy gondolom, hogy az ebéd legalább annyira fontos. Ez az üzemanyag, amely segít végig csinálni a délutánt, segít a legjobban teljesíteni a munkahelyén, és továbbra is koncentrált és éber maradhatsz.

Ezt az étkezést sokan nem kezelik kellő komolysággal, gyakran beárnyékolja a dolgos hétköznapok sok feladata és az a túlzott kényelem, hogy nem történik semmi, ha néha teljesen kihagyja. Egy tápláló ebéd elfogyasztása helyett, egy édesség vagy gyorsétteremből rendelt kaja elfogyasztása elsőre jó ötletnek tűnhet egy pörgős napon. De a rossz ebédválasztásnak rosszabb hatása lehet, mint gondolnád. Ha például túl keveset vagy nem elég táplálót eszel ebédre, előfordulhat, hogy sóvárogsz és szüntelenül falatozgatsz vacsoráig. Másrészről, ha egy hatalmas adag gyorskaja mellett döntesz, akkor túl sokat eszel ebédnél, ilyenkor fáradtnak, lassúnak érezheted magad, és egy jó szundításon kívül másra sem tudsz gondolni. Nos én nem vagyok a főnököd, de abban biztos vagyok, hogy a “ma nem ettem jó ebédet” nem a legjobb mentség arra, hogy az energiaszinted és a munkakedved miért nem éri el az tőled elvárható szintet.

Dehát mi minősül egy „jó ebédnek”? Nos, valószínűleg Te is olyan ételeket szeretnél választani, amelyek táplálóak és tartalmasak is. Nem akarod a teljes fizetésedet kétes minőségű gyorséttermekre, vagy unalmas salátákra költeni, de az is lehet, hogy nincs sok ötleted arra, hogy mit csomagolj otthonról

Ha szeretnéd igazán jól hasznosítani a tanultakat, akkor javaslom, írj egy listát a cikk olvasása után azokról a hibákról, amiket te is elkövetsz, és írd is mellé, hogy mit teszel annak érdekében, hogy ezen változtass.

Mielőtt az emberek elkezdik maguk csomagolni az ebédjüket, a most következő gyakori hibákat szinte kivétel nélkül elkövetik:

#1 – Minden nap megveszed készen

Először is, az általad csomagolt ételek szinte biztosan táplálóbbak és olcsóbbak lesznek, mint ha ebédelni mennél. Még akkor is, ha úgy érzed, hogy jó áron vásárolsz, ez a többletköltség bizony összeadódhat. Takaríts meg magadnak egy kis készpénzt, és csomagolj magadnak ebédet, ráadásul a legtöbb esetben finomabb és egészségesebb is lesz otthonról hozott étel. Természetesen néha egyszerűen nincs időd csomagolni, és végül kénytelen vagy vásárolni. Ez elkerülhetetlen. Ezekre a napokra állíts össze egy listát azokról a helyekről, ahol van lehetőség egészségesen étkezni, ez nagy segítséget add a nap átvészelésében.

#2 – Nem tervezel előre

A bevásárlás során győződj meg arról, hogy megvetted a jövő heti ebédekhez szükséges alapanyagokat is. Eleinte ehhez szükség lehet egy heti menüterv elkészítésére. Írj fel néhány ötletet a csomagolandó dolgokról, és győződj meg arról, hogy ezek felkerülnek-e a bevásárlólistádra. Esetleg még kipróbálhatod, hogy pár ebédet már vasárnap előkészítesz, így értékes időt takaríthatsz meg, sőt kapkodás helyett, magabiztosan indul majd az egész heti ebédcsomagolás!

#3 – Túl bonyolulttá teszed

Sok embert elriasztja a gondolat is attól, hogy ízletes ebédet főzzenek maguknak, mert azt hiszik, hogy bonyolult recepteket és menütervet kell kidolgozniuk, vagy biztos valami nehezen beszerezhető alapanyagokat kell majd vásárolniuk. Szeretnélek megnyugtatni ezzel kapcsolatban, hiszen néhány jól variálható receptötlet és egy jó stratégia elég ahhoz, hogy szuper ebédekben legyen részed.

#4 – Nem pakolsz magadnak elég ételt

Ha megpróbálsz kevesebbet enni, mint amennyit szeretnél, az nem segít a fogyásban – csak éhes maradsz, folyamatosan az ételre gondolsz, és nagyobb valószínűséggel eszel később nagyobb mennyiséget. Ha csökkenteni próbálsz az adagokon, akkor azt tanácsolom, koncentrálj inkább a tested természetes jelzéseire való ráhangolódásra és az olyan ételek csomagolására, amelyek egészségesek és táplálnak, mintsem olyan üres kalóriákat tömsz magadba, amelyek károsak.

#5 – Addig vársz, amíg kopog a szemed az éhségtől

Ha reggel 8 órakor reggelizel – vagy elköveted azt a hibát, hogy teljesen kihagyod a reggelit – akkor valószínűleg rendesen megéhezel a délutáni ebédszünet előtt. 13 órára. már kopog a szemed az éhségtől. Ekkora már a vércukorszinted totál lecsökkent, és az anyagcseréd lelassulhat, amint elkezded az étkezést, a szervezeted sokkal többet akar enni és raktározni, mint amennyit szükséges volna, hiszen nem akar úgy járni, mint korábban. A megoldás, hogy soha ne hagyd ki a reggelit, és iktass be kisétkezéseket tízórai és uzsonna formájában, így stabilan tarthatod vércukorszinted és az anyagcseréd is felgyorsul.

 Összegezve

Már látod, mi az az 5 hiba az ebédcsomagolásban, ami visszatarthat téged attól, hogy minden nap olyan finom és egészséges ebédekben legyen részed, amiktől jól érzed magad.

Ha azon kaptad magad, hogy valamelyik hibát (vagy akár többet) te is elköveted, akkor szánj egy kis időt arra, hogy ezen változtass.

A most megjelenő új könyvemben ezekre a hibákra kézzelfogható, gyakorlati módszereket kapsz arra, hogy kiküszöböld őket. Már alig várom, hogy megoszthassam veled.

Miért bízz bennem?

Finom és egészséges receptek, amiktől jól érzed magad!
Segítek a megvalósításban!

Azért hoztam létre foodlover.hu-t, hogy az itt bemutatott receptek által hozzásegítselek téged is ahhoz, hogy egészséged szolgálatában étkezési szokásaid megváltoztathatsd, táplálkozásod javíthasd, mindezt úgy, hogy ezt Te inkább egy izgalmas gasztronóniai utazásnak élhetsd meg, finomabbnál-finomabb receptekkel az egészségtudatosság jegyében.

Landszman Bence

foodlover.hu

IRATKOZZ FEL INGYENES HETI RECEPTEKÉRT:

KAPCSOLAT

Landszman Bence

BANKKÁRTYÁS FIZETÉS

Az online fizetést a Barion biztosítja.

MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013

foodlover.hu Ügyfélszolgálat: info@foodlover.hu| Tel.: +36 20 499 3486 | ÁSZF Adatvédelmi nyilatkozat | Impresszum | Vásárlási feltételek

Minden jog fenntartva – foodlover.hu – 2021 | Készítette: Landszman Bence